Õppekavade koostamise ja hindamise kord
MTÜ Ojaveere
Ojaveere Koolituskeskus
Registrikood: 80424694
Aadress: Tallinna mnt 22, Rapla linn
E-post: info@ojaveere.ee
1. Üldsätted
1.1. Käesolev kord sätestab Ojaveere Koolituskeskuses rakendatavad põhimõtted õppekavade koostamiseks, kinnitamiseks, hindamiseks ja uuendamiseks.
1.2. Õppekavade koostamisel lähtutakse täiskasvanute koolituse seadusest, täienduskoolituse standardist ja koolitusasutuse kvaliteedisüsteemi põhimõtetest.
1.3. Õppekava on alusdokument, mille järgi toimub koolituse ettevalmistamine, läbiviimine ja hindamine.
2. Õppekava koostamise põhimõtted
2.1. Õppekava koostatakse koolitusasutuse tegevusvaldkonna ja sihtrühma vajadustest lähtuvalt.
2.2. Uue õppekava koostamisel tehakse vajadusel koostööd tööandjate, erialaekspertide ja koolitajatega.
2.3. Õppekava peab olema õpiväljundipõhine – see tähendab, et koolituse eesmärk ja tulemused on sõnastatud õppija teadmiste, oskuste ja hoiakute kujul.
2.4. Õppekava koostamisel tagatakse, et koolitus toetab elukestva õppe põhimõtteid ja vastab täiskasvanute õppe eripäradele.
3. Õppekava struktuur ja sisu
3.1. Õppekava sisaldab vähemalt järgmisi osi:
• koolituse nimetus;
• sihtrühm ja koolitusele vastuvõtu eeltingimused;
• koolituse eesmärk ja õpiväljundid;
• koolituse sisu ja teemad;
• õppe kogumaht akadeemilistes tundides;
• õppevormid ja metoodika (kontaktõpe, e-õpe, iseseisev töö jms);
• õpiväljundite hindamise viisid ja kriteeriumid;
• koolitaja(te) kvalifikatsiooninõuded;
• väljastatav dokument (tunnistus või tõend);
• õppekava koostaja ja kinnitamise kuupäev.
3.2. Õppekava vormistatakse kirjalikult ja säilitatakse elektrooniliselt koolitusasutuse dokumentide süsteemis.
4. Õppekava koostamise ja kinnitamise kord
4.1. Õppekava koostamise algatab koolitusasutuse juhatus, koolitaja või muu vastutav isik vastavalt koolituse vajadusele.
4.2. Koostatud õppekava vaatab läbi ja kinnitab juhatus või juhatuse volitatud isik.
4.3. Kinnitatud õppekava saab aluseks koolituse läbiviimisele ja avalikustamisele koolitusasutuse kodulehel või täienduskoolituste registris.
5. Õppekavade ülevaatamine ja uuendamine
5.1. Kõik õppekavad vaadatakse üle vähemalt kord aastas või sagedamini, kui tagasiside või õigusaktide muudatused seda nõuavad.
5.2. Õppekavade uuendamisel arvestatakse:
• õppijate ja koolitajate tagasisidet;
• töömaailma ja seadusandluse muudatusi;
• kvaliteedisüsteemi sisehindamise tulemusi.
5.3. Muudatused õppekavades kinnitab juhatus või volitatud isik.
6. Õpiväljundite hindamine ja õppekavade tulemuslikkuse analüüs
6.1. Õpiväljundite saavutamist hinnatakse koolituse käigus või lõpus vastavalt õppekavas määratud hindamismeetoditele (nt test, praktiline töö, arutelu, refleksioon).
6.2. Õppekava tulemuslikkust hinnatakse tagasiside ja sisehindamise alusel.
6.3. Õppekava ajakohasust ja tulemuslikkust analüüsitakse vähemalt kord aastas sisehindamise protsessi käigus.
6.4. Vajadusel tehakse õppekava parendused ja täiendused, et tagada õpiväljundite vastavus koolituse eesmärgile ja õppijate vajadustele.
7. Lõppsätted
7.1. Käesolev kord on kinnitatud Ojaveere Koolituskeskuse juhatuse otsusega ja on avalikult kättesaadav koolitusasutuse kodulehel.
7.2. Korda uuendatakse vastavalt seadusandlikele muudatustele, kvaliteedisüsteemi arengutele ja koolitustegevuse käigus saadud kogemustele.
Kinnitatud juhatuse poolt 1.10.2025
Ojaveere Koolituskeskus
Registrikood: 80424694
Aadress: Tallinna mnt 22, Rapla linn
E-post: info@ojaveere.ee
1. Üldsätted
1.1. Käesolev kord sätestab Ojaveere Koolituskeskuses rakendatavad põhimõtted õppekavade koostamiseks, kinnitamiseks, hindamiseks ja uuendamiseks.
1.2. Õppekavade koostamisel lähtutakse täiskasvanute koolituse seadusest, täienduskoolituse standardist ja koolitusasutuse kvaliteedisüsteemi põhimõtetest.
1.3. Õppekava on alusdokument, mille järgi toimub koolituse ettevalmistamine, läbiviimine ja hindamine.
2. Õppekava koostamise põhimõtted
2.1. Õppekava koostatakse koolitusasutuse tegevusvaldkonna ja sihtrühma vajadustest lähtuvalt.
2.2. Uue õppekava koostamisel tehakse vajadusel koostööd tööandjate, erialaekspertide ja koolitajatega.
2.3. Õppekava peab olema õpiväljundipõhine – see tähendab, et koolituse eesmärk ja tulemused on sõnastatud õppija teadmiste, oskuste ja hoiakute kujul.
2.4. Õppekava koostamisel tagatakse, et koolitus toetab elukestva õppe põhimõtteid ja vastab täiskasvanute õppe eripäradele.
3. Õppekava struktuur ja sisu
3.1. Õppekava sisaldab vähemalt järgmisi osi:
• koolituse nimetus;
• sihtrühm ja koolitusele vastuvõtu eeltingimused;
• koolituse eesmärk ja õpiväljundid;
• koolituse sisu ja teemad;
• õppe kogumaht akadeemilistes tundides;
• õppevormid ja metoodika (kontaktõpe, e-õpe, iseseisev töö jms);
• õpiväljundite hindamise viisid ja kriteeriumid;
• koolitaja(te) kvalifikatsiooninõuded;
• väljastatav dokument (tunnistus või tõend);
• õppekava koostaja ja kinnitamise kuupäev.
3.2. Õppekava vormistatakse kirjalikult ja säilitatakse elektrooniliselt koolitusasutuse dokumentide süsteemis.
4. Õppekava koostamise ja kinnitamise kord
4.1. Õppekava koostamise algatab koolitusasutuse juhatus, koolitaja või muu vastutav isik vastavalt koolituse vajadusele.
4.2. Koostatud õppekava vaatab läbi ja kinnitab juhatus või juhatuse volitatud isik.
4.3. Kinnitatud õppekava saab aluseks koolituse läbiviimisele ja avalikustamisele koolitusasutuse kodulehel või täienduskoolituste registris.
5. Õppekavade ülevaatamine ja uuendamine
5.1. Kõik õppekavad vaadatakse üle vähemalt kord aastas või sagedamini, kui tagasiside või õigusaktide muudatused seda nõuavad.
5.2. Õppekavade uuendamisel arvestatakse:
• õppijate ja koolitajate tagasisidet;
• töömaailma ja seadusandluse muudatusi;
• kvaliteedisüsteemi sisehindamise tulemusi.
5.3. Muudatused õppekavades kinnitab juhatus või volitatud isik.
6. Õpiväljundite hindamine ja õppekavade tulemuslikkuse analüüs
6.1. Õpiväljundite saavutamist hinnatakse koolituse käigus või lõpus vastavalt õppekavas määratud hindamismeetoditele (nt test, praktiline töö, arutelu, refleksioon).
6.2. Õppekava tulemuslikkust hinnatakse tagasiside ja sisehindamise alusel.
6.3. Õppekava ajakohasust ja tulemuslikkust analüüsitakse vähemalt kord aastas sisehindamise protsessi käigus.
6.4. Vajadusel tehakse õppekava parendused ja täiendused, et tagada õpiväljundite vastavus koolituse eesmärgile ja õppijate vajadustele.
7. Lõppsätted
7.1. Käesolev kord on kinnitatud Ojaveere Koolituskeskuse juhatuse otsusega ja on avalikult kättesaadav koolitusasutuse kodulehel.
7.2. Korda uuendatakse vastavalt seadusandlikele muudatustele, kvaliteedisüsteemi arengutele ja koolitustegevuse käigus saadud kogemustele.
Kinnitatud juhatuse poolt 1.10.2025